czwartek, 24 listopada 2016

Chirurg

O autorce słyszałam już niejednokrotnie. Jeszcze, gdy pracowałam w księgarni spotkałam się z licznymi pytaniami o pozycje amerykańskiej królowej thrillerów medycznych. Często były one połączone z mocnymi pochwałami.

Będąc z mamą w kiosku, próbując szczęścia w Lotto, moją uwagę zwrócił powyższy tytuł oraz jego zaskakująco niska cena (7,99 zł).


Rzecz dzieje się we współczesnym Bostonie, gdzie dochodzi do serii brutalnych zabójstw. Morderca, nazywany przez miejską policję Chirurgiem, gwałci, wycina macicę a następnie pozbawia życia swoje ofiary.
Śledczy mają ogromny problem z uchwyceniem sprawcy. Dochodzenia prowadzą: Frost, Crowe, Marquette, Moore oraz jedyna kobieta w zespole Rizolli. 


Czas ucieka, a w Bostonie giną kolejne kobiety. Głównym celem mordercy jest doktor Catherine Cordell, która niespełna dwa lata wcześniej przeżyła napad Chirurga.

Policja nie może czekać, każda minuta ma ogromne znaczenie.


Tę powieść przeczytałam w dwa wieczory, ponieważ nie sposób się od niej oderwać.Każda strona trzyma czytelnika w napięciu i nie pozwala odłożyć lektury na później. Ponadto autorka umiejętnie łączy brutalny kryminał z wątkami obyczajowymi.
Polecam wszystkim miłośnikom gatunku oraz spragnionym dobrej książki na długie jesienne wieczory. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zagubiony ptak - Jowita Kosiba

Z nazwiskiem autorki spotkałam się zupełnie przypadkiem, kiedy w moje ręce trafił fenomenalny ''Nokurn''. Intrygujaca akcja,...