czwartek, 3 kwietnia 2014

Mężczyźni rozmawiają o wszystkim

Sięgając po tę pozycję miałam o niej bardzo wysokie wymagania. Intrygujący opis na odwrocie okładki oraz lista osób, z którymi Rozmawiała Dorota Wodecka sprawiły, że musiałam przeczytać tę książkę. 'Będzie ciekawie' - pomyślałam, ale nie wiedziałam, że tak bardzo!

Osiemnastu wspaniałych mężczyzn znanych nam m.in. ze świata literatury, nauki czy muzyki postanowiło opowiedzieć, jakie kobiety wywołują u nich fascynację, a które odpychają. Dorota Wodecka w umiejętny sposób nakłania swoich rozmówców do wyjawienia swoich marzeń oraz odpowiedzi na pytania dotyczące tego, co jest w życiu naprawdę ważne.
Możemy dowiedzieć się dlaczego ludzie, których znamy z mediów nie decydują się na posiadanie dzieci lub wręcz przeciwnie, chcą mieć ich całą gromadkę.
Książka dementuje wiele stereotypów. Jeden z nich mówi, że mężczyźni lubią wrażliwe, uległe kobiety. Okazuje się, że wolą, kiedy druga połowa jest silna, zdecydowana i odważna. Z drugiej strony nie godzą się na ustępstwa w stosunku do swojej pracy. Nieraz miłość do pisania, komponowania czy tańca okazała się silniejsza niż miłość do kobiety. Drugi ze stereotypów brzmi, że artyści zarabiają dużo pieniędzy. Nic bardziej mylnego! Zdarza im się zarabiać kilkaset złotych miesięcznie, a mimo to dostrzegają plusy swojej pracy.

Tych, których chcą się dowiedzieć dlaczego Andrzej Stasiuk jest uznawany za wiejskiego dziwaka lub jakich słów musi używać kobieta, która chce oczarować Jana Miodka gorąco zapraszam do lektury.

Polecam tę książkę czytelnikom obu płci. Panowie mogą się wiele nauczyć i dowiedzieć o sobie, zaś panie dostrzegą, że istnieją prawdziwi mężczyźni, którym słowa jak inteligencja, fantazja, czułość są znane nie tylko z nazwy. Jednym słowem, KLASA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zagubiony ptak - Jowita Kosiba

Z nazwiskiem autorki spotkałam się zupełnie przypadkiem, kiedy w moje ręce trafił fenomenalny ''Nokurn''. Intrygujaca akcja,...